تحلیل محیط داخلی و خارجی سازمان برای گروه کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی
تحلیل محیط داخلی و خارجی سازمان برای گروه کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی
الف. نقاط قوت
· امکان برگزاری کارگاههای آموزشی و پژوهشی متناسب با نیاز، اساتید، دانشجویان، کتابداران و کارکنان پژوهشی؛
· برخورداری از کارگاه تخصصی کتابداری اطلاع رسانی پزشکی مجهز به ابزار و منابع آموزشی جهت آموزش دانشجویان؛
· وجود اعضای هیأت علمی متخصص علاقه مند و مجرب در گروه؛
· وجود دو مقطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد در گروه؛
· وجود امکانات پژوهشی موجود در سطح دانشگاه از جمله کتابخانه های دانشکدهای، کتابخانه مرکزی، و سامانه تأمین مدرک در سطح دانشگاه؛
· عضویت و همکاری در کمیته ها و کارگروهها در سطح دانشگاه؛
· عضویت در انجمنهای تخصصی مرتبط با رشته کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی؛
· عضویت اعضا گروه در بورد تخصصی رشته کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی
· همکاری با واحدهای آموزشی و پژوهشی دانشگاه از جمله کتابخانه ها، واحد علم سنجی، واحد EDO، و ارائه مشاوره در موارد لزوم.
ب. نقاط ضعف
· عدم شناخت کافی در ارتباط با رشته کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی و توانمندیهای فارغ التحصیلان این رشته در سطح جامعه؛
· تعداد کم اعضای هیأت علمی گروه.
ج. فرصتها
· امکان ارتباط با سایر گروههای کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی جهت تبادل تجربیات و همکاری در حوزههای آموزشی و پژوهشی؛
· امکان ارتباط با گروههای علم اطلاعات و دانش شناسی وزارت علوم و دانشگاه آزاد اسلامی در سطح استان خوزستان جهت همکاری آموزشی و پژوهشی؛
· امکان جذب دانشجوی خارجی با توجه به همجواری استان خوزستان با کشور عراق؛
· وجود امکانات کتابخانه های دانشگاهی و دانشکدهای اعم از پزشکی و غیر پزشکی در سطح شهر اهواز؛
· وجود بیمارستانهای آموزشی بزرگ و امکان تعامل و همکاری با تیمهای بالینی و پزشکی.
د. تهدیدها
· وجود رقبا از حیطه های غیر کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی که به فعالیتهای مرتبط با این حوزه میپردازند؛
· کمبود پستهای استخدامی مرتبط با رشته در مراکز درمانی و کتابخانه ها؛
· جذب برخی از دانشجویان با پایه غیرمرتبط در مقطع کارشناسی ارشد؛
· شرایط آب و هوایی شهر اهواز که میتواند در انتخاب افراد جهت تحصیل یا اشتغال در این شهر تأثیرگذار باشد.
منابع مورد استفاده
1. برنامه آموزشی دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته رشته کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی (مشخصات کلی، برنامه، سرفصل دروس و نحوه ارزشیابی). وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی. 1389، قابل دسترس به نشانی :
https://hcmep.behdasht.gov.ir/uploads/369/doc/KAN_KetabDari89.pdf
2. برنامه آموزشی دوره کارشناسی پیوسته رشته کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی (مشخصات کلی، برنامه، سرفصل دروس و نحوه ارزشیابی). وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی. 1396، قابل دسترس به نشانی :
https://hcmep.behdasht.gov.ir/uploads/369/doc/KP_Ketabdari96.pd
انتخاب حالت کور رنگی
سرخ کوری سبز کوری آبی کوری سرخ دشوار بینی سبز دشوار بینی آبی دشوار بینی تک رنگ بینی تک رنگ بینی مخروطیتغییر اندازه فونت:
تغییر فاصله بین کلمات:
تغییر فاصله بین خطوط:
تغییر نوع موس:
تغییر نوع موس:
تغییر رنگ ها:
رنگ اصلی:
رنگ دوم:
رنگ سوم: